نمایشگاه تصویرسازی

نمایشگاه تصویرسازی "گروه همای"، برگرفته از داستان‌های شاهنامه، با هدف گردآمدن جمعی از اساتید گرافیک دانشگاه‌های اهواز، توسط آیسودا زراسوندی نقاش، طراح گرافیک، پژوهشگر هنر و  مدرس دانشگاه ، برگزار شد. 

این نمایشگاه از سوم الی پنجم مهرماه 98، در کافه سلین (کیانپارس، خیابان مطهری شرقی) با جمعی از هنرمندان و مدرسین تصویرسازی و گرافیک دانشگاه‌های اهواز؛ مرضیه ابوعلی‌زاده بهبهانی، سیما باوری، نادیا تقوی، آیسودا زراسوندی، بابک عطاریان، مرجان فرخ نژاد، اکرم کلانتر هرمزی و مرجان نوروزی زاده، با 23 اثر تصویرسازی با تکنیک‌های متفاوت از آنها در این نمایشگاه در اهواز برگزار شد. 
در اختتامیه این نمایشگاه گرداننده این نمایشگاه: آیسودا زراسوندی، طی سخنانی کوتاه در جمع هنرمندان و مهمانان نمایشگاه با اشاره به کمبود نگارخانه با امکانات مناسب بیان کرد: برای این نمایشگاه، شاهد استقبال بسیار خوب هنرمندان تصویرگر بودیم. و در ادامه درباره عنوان این نمایشگاه و شخصیت بانو همای، اولین پادشاه زن ایرانی در شاهنامه توضیح داد. 
زراسوندی عنوان کرد: امیدواریم با تلاش مستمر، شاهد این باشیم که برگزاری چنین رویدادهایی  با موضوعات شاهنامه ای، برای مردم به خوبی پذیرفته شود و روزی شاهد آن باشیم که شخصیت‌های شاهنامه‌ای جای شخصیت‌های غیر ایرانی را برای کودکانمان بگیرند. 
در ادامه مراسم اختتامیه با دعوت از فرزاد تامرادی؛ طراح گرافیک،  عضو هیات موسس و هیات مدیره انجمن مستقل طراحان گرافیک خوزستان ، ایشان نیز در باب تصویرگری خوزستان و پتانسیل بالای این هنر در هویت سازی بومی و ملی به ایراد سخنرانی پرداخت. 
همچنین آقای طهماسبی؛ شاهنامه‌خوان خوزستانی ضمن توضیحاتی درباره شخصیت بانو همای، به شاهنامه‌خوانی پرداختند.

Trackback URI: https://www.graphickhuzestan.com:443/main/index.php/trackbackNews/160