مکان غیر هنری به نشانه اعتراض

به گزارش حمیدیه امروز؛ جامعه طراحان اهواز به نشانه اعتراض به واگذاری موزه به بخش خصوصی نمایشگاه هفته گرافیک اهواز را در یک مکان غیر هنری برگزار می‌کنند.
در نشست مطبوعاتی که با حضور مسولان ارشاد استان، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد از پوستر هفته گرافیک اهواز رونمایی شد. در این نشست مدیر کل اداره ارشاد خوزستان، نمایش آثار هفته گرافیک اهواز را در یک مکان غیر هنری نشانه اعتراض جامعه هنرمندان استان به واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: اداره ارشاد استان برای بازپس گرفتن موزه از بخش خصوصی در کنار جامعه هنرمندان استان است و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند.
محمد جوروند با تاکید برحمایت استاندار از هنرمندان استان, سفر به پایتخت برای رسیدگی به پرونده موزه هنرهای معاصر و گرفتن وکیل برای دفاع از این پرونده افزود: موزه در حال حاضر در وضعیت تاسف باری قرار دارد.
جوروند افزود: برخی آسیبهای وارد بر فضای داخلی موزه از تخلف گذشته است و جرم به شمار می آید.
وی با اشاره به برخی از این جرمها مثل آویزان کردن لباس به نرده داخلی موزه گفت: موزه متعلق به هنرمندان استان است وباید در اختیار آنان قرار بگیرد.
معاون هنری اداره ارشاد استان با اعلام حمایت همه جانبه از هنرمندان استان گفت: برای باز پس گرفتن موزه در حال طی مراحل قانونی آن هستیم.
ناصر چنانی افزود: هفته گرافیک اهواز همزمان در شهرهای آبادان, شوشتر, شوش و دزفول نیز برگزار می شود.
دبیر هفته گرافیک اهواز در این نشست آثار رسیده به دبیر خانه هفته گرافیک اهواز را 700 اثر عنوان کرد و گفت: آثار رسیده از 81 هنرمند استان در بخش های طراحی پوستر, نشانه, طراحی جلد کتاب و بسته بندی است.
محمد فلسفی افزود: در پایان 100 اثر برتر شناسایی و در غالب آثار دو دهه گرافیک اهواز به نمایش گذاشته می شوند.
فلسفی در خصوص تعداد آثار ارسالی به دبیر خانه هفته گرافیک اهواز توضیح داد: مهاجرت هنرمندان خوزستانی و مشغله زیاد آنها باعث شده است تا هجم آثار ارسالی کم باشد.
وی درباره طراحی پوستر هفته گرافیک اهواز نیز گفت: در این بخش 71 اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی نهایی پوستر محمد سلج محمودی به عنوان اثر برتر و پوستر نهایی هفته گرافیک اهواز انتخاب شد.
محمد سلج محمودی در خصوص طراحی پوستر برگزیده خود گفت: از میان سه اثر ارسالی به دبیرخانه پوستر تلفیقی عکس و تایپو گرافی به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.
محمودی توضیح داد: در این پوستر نماد شهر اهواز, ترکیب بندی و استفاده از تایپو گرافی و عکاسی به سبک مینیمال( ساده سازی) از ویژگی این طرح است.
وی عکاس پوستر انتخابی هفته گرافیک اهواز را احسان احسانی فرد معرفی کرد.
در این میان رییس انجمن هنرهای تجسمی اهواز از رسانه های استان خواست تا به همه هنرها توجه کنند و با انعکاس همه هنرهای استان بخش هنرهای تجسمی و گرافیک را نیز به عموم مردم بشناسند.
جلال خراسانی تاکید کرد: مشکل اساسی جامعه هنری استان خوزستان دیده نشدن فعالیتهای این قشرو معرفی نشدن هنر تجسمی به عموم است .
خراسانی تاکید ادامه داد: در کنار اداره ارشاد به عنوان حامی هنرمندان ,شهرداری ها نیز در حمایت هنرمندان و به کار بردن هنر این قشر در فضای شهری و زیبا سازی آن نقش غیر قابل انکاری دارند.
وی افزود: وقتی رسانه ها فعالیت هنری هنرمندان استان را منعکس می کنند,مسولان برای نمایش آثار هنرمندان موزه و گالری می سازند و با این کار پای عموم را به موزه ها و فضاهای هنری باز می کنند.
گفتنی است در این نشست مدیر کل ارشاد استان خوزستان فوت هنرمند هنرهای تجسمی استان, سهیلا شولی هنرمند اهل ماهشهر را به هنرمندان استان تسلیت گفت.
هفته گرافیک اهواز برای دومین سال پیاپی همزمان با روز جهانی گرافیک نهم تا 13 اردیبهشت ماه در اهواز برگزار می شود.
پس از تلاش هنرمندان برای محل برگزاری آثار دو دهه گرافیک اهواز, درپایان سالن ورزشی آویسا واقع در خیابان 16 فاز 1 کیانپارس به منظور محل نمایشگاه آثار دو دهه گرافیک اهواز انتخاب شد.

Trackback URI: https://www.graphickhuzestan.com:443/main/index.php/trackbackNews/10